Tuesday 4 August 2015

KASIH KU BUAT NEGARA BANGSA

TINTA,
PUSAT ASUHAN PERTIWI.
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA ESA;
Saya mukadimahkan bicara ini dengan pernyataan berikut;
"Janganlah rakyat Malaysia takut kepada Tun Dr. Mahathir. Takutlah hanya kepada Allah Taala. Mahathir pasti akan pergi selamanya. Yang kekal hanya Allah Taala tuhan semesta alam. Apa yang pasti, hargailah setiap buah butir bicaranya hari ini. Lupakah kita siapa yang menghasilkan banyak kejayaan negara, ambil peduli seperti Jambatan Pulau Pinang, Dasar Pandang Ke Timur, Kota Putrajaya, Proton Saga, Dinamika Bandar Cyberjaya, Menara Berkembar Malaysia, Wawasan Negara Bangsa dan Sajak Biar Malaysia Benar-benar Merdeka".
-Alangkah indahnya jika DS Najib Tun Razak menyantuni Dr. Mahathir, dapatkan dia, cium tangan dia dan bercakap dengan dia sebagai anak yang merendah hati. Rakyat pasti rasa bangga dan insya Allah mata wang negara pasti kembali kukuh.
-Susah kah seorang anak yang kini sudah jadi PM, turunkan ego dan pergi dapatkan seorang ayah, yang telah banyak kali cakap, dia tak marah, tapi dia nasihat.............?
Kita jangan lupa, 3 syarat untuk melonjakkan ekonomi dan nilai mata wang sesebuah negara.
1. Keluaran hasil produktiviti negara mampan.
2. Pelaburan dari negara luar mampan.
3. Kepimpinan negara mampan.
"All progress is initiated" kata George Bernard Shaw (1973).
Sekarang, nilai ekonomi negara kita dah macam sedang naik sampan sambil belayar di lautan Cina Selatan yang sedang bergelora.
Untuk selamat, kita kena tukar sampan ke pada kapal. Ia Insya Allah tidak akan karam. Tapi, kalau sang nakhoda segan-segan nak tukarkan sampan, maka rakyat kena fikir sendirilah ibarat dalam sampan, keadaan dah semakin suspen dikeheningan malam tanpa lampu neon atau pelita juragan.
Sampan ke kapal maksudnya tukar strategi. Strategi tu hanya boleh dibuat jika DS Najib jumpa segera Tun Dr. Mahathir. Tun tu ayah yang penyayang dan pemaaf. Ia demi untuk "survival" orang kita dan bangsa kita (Malaysia). Demi Malaysia, ia bermakna "Sesal dahulu kita selamat, sesal kemudian negara kita dalam bahaya".
-Semoga Allah Taala menyatukan kembali Najib dan Mahathir.
-Kami sedar betapa orang kafir itu sedang bergembira untuk menyucuk dan merosakkan perpaduan ummat Islam dan kemerdekaan negara Islam Malaysia yang tercinta ini.
-Leraikanlah rasa marah di ubah dengan bersatu demi kekuatan ummah dan mencantikkan semangat menyambut hari Merdeka menjelang 31 Ogos 2015 ini.
Telah berfirman Allah Taala di dalam Al Quran maksudnya;
"Wahai orang-orang yang beriman, bersabarlah menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan kebaikan, dan tatkala dalam medan perjuangan perteguhkan kesabaranmu melebihi kesabaran musuh dan lawan, dan bersiap-siagalah mempertahankan wilayah dengan segala kekuatan, serta bertakwalah kepada Allah, nescaya kamu akan beroleh kemenangan" - (Al Imran : 200).
Ameen.
Haraplah selagi bernafas.
Takkanku biar bangsaku dijajah lagi.
Ikhlas,
Cr. Ahmad Kamal bin Ariffin.
Ketua Pusat Asuhan Pertiwi
Kuala Pilah, Negeri Sembilan

No comments:

Post a Comment