Friday 3 August 2018

CITRA DAN CITA

Ummat Nabi Muhammad Saw kini telah hilang darinya rasa takut kepada Allah.  Lancangnya manusia kini melakukan hal-hal yang dilarang Allah, meninggalkan perintah Allah, dan meremehkan ajaran-ajaran Nya itu semua adalah disebabkan rasa takut manusia kepada Allah telah hilang. Tanpa ketakutan terhadap Allah, maka tidak wujud Cinta Allah dan Cinta Rasul-Nya. Ummat Nabi Muhammad Saw kini hanya cinta pada diri sendiri. Hanya cinta dunia dan ego, mengejar nafsu mandiri. 

Tanpa Cinta Allah, tidak akan wujud semangat yang mendalam untuk Allah, dan tanpa semangat itu manusia menjadi mati hati budinya, manusia menjadi penindas, manusia menjadi golongan mereka yang menyokong ketidakadilan, menjadi penegak kezaliman dan ketidakadilan. Itulah sebabnya, terdapat berjuta-juta umat Islam di dunia ini, mungkin dua bilion umat Islam, tetapi hati mereka semua telah mati, dibuai kepentingan mandiri, politik kepartian dan kesombongan pangkat derajatnya. Natijahnya ummat Islam kini gagal menghayati konsep kehidupan dan kesiapsiagaan untuk mencari bekal masuk kubur nanti. Mereka telah menjadi banyak yang sesat menggila candu fesyen, rokok, vape, panggung wayang dan pemuas nafsu duniawi semata-mata. 

Sedikit azam dan kesedaran ini, kami jadikan modal untuk mengajak sahabat-sahabat kami, dalam kalangan anda sidang pembaca coretan kerdil kami ini, marilah kita menuju jalan kebaikan, meninggalkan maksiat, menjauhi permusuhan, saling bersatu demi kemajuan dan keselamatan ummat Nabi Muhammad Saw, kaum muslimin sejagat.

Amin Ya Allah.

Akhikum Fillah,

Dr. Ahmad Kamal bin Ariffin.

No comments:

Post a Comment